برنامه‌ چهارساله‌ سامسونگ برای ساخت دوربینی 576 مگاپیکسلی

دوربین 576 مگاپیکسلی سامسونگ

طبق برخی گزارش‌ها، سامسونگ روی دوربینی با رزولوشن 576 مگاپیکسلی کار می‌کند و گویا تا چهار سال آینده، دوربین جدیدش را به مرحله تولید انبوه خواهد رساند.

مدت بسیار کمی از معرفی دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ به نام ایزوسل HP1 برای گوشی‌های هوشمند می‌گذرد. گویا شیائومی اولین مشتری این دوربین خواهد بود و قصد دارد ایزوسل HP1 را در پرچم‌دار نسل بعدی‌اش استفاده کند. با‌این‌حال بنابر برخی گزارش‌ها، سامسونگ به‌دنبال ساخت حسگری تقریبا ۶۰۰ مگاپیکسلی است.

در گزارش اخیر AndroidAuthority، آمده است که سران سامسونگ درصددد معرفی دوربینی ۵۷۶ مگاپیکسلی تا سال ۲۰۲۵ هستند. سال ۲۰۲۰، اسلایدی از برنامه‌های آتی سامسونگ در زمینه تولید حسگر برای دوربین‌های گوشی هوشمند در فضای مجازی منتشر شد. در اسلاید یادشده، برنامه‌های سامسونگ در زمینه تولید حسگر را از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۲۵ می‌شد دنبال کرد.

در سال ۲۰۰۰، سامسونگ توانست حسگری با رزولوشن ۰/۳ مگاپیکسلی بسازد.

سامسونگموفقیت‌های این شرکت کره‌ای در زمینه تولید حسگر تا جایی پیشرفت کرد که سال ۲۰۲۰ اولین حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد و از آن در محصولات شرکت‌های مختلف استفاده شد. در اسلاید مذکور، حتی به برنامه‌های آینده سامسونگ نیز اشاره شده بود. سامسونگ توانست در سال ۲۰۲۱ حسگری ۲۰۰ مگاپیکسلی رونمایی کند که البته در اسلاید به حالت رقمی بزرگ‌تر از ۱۰۸ مگاپیکسل به‌نمایش درآمده بود.

سامسونگ باردیگر توانست با معرفی ایزوسل HP1 برتری‌اش در بازار دوربین‌های مناسب برای گوشی‌های هوشمند را نشان دهد و اولین حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی را برای گجت‌های هوشمند رونمایی کند. آخرین رقمی که اسلاید نشان می‌داد، به سال ۲۰۲۵ می‌رسید؛ حسگری ۵۷۶ مگاپیکسلی که رقمی فراتر از رزولوشن دید چشم انسان است. در ابتدا، رسانه‌ها عدد قرارگرفته در اسلاید را به‌نوعی بازارگرمی تلقی کردند؛ اما با واکنش سران سامسونگ مشخص شد چنین اتفاقی در آینده رقم خواهد خورد و این شرکت به‌دنبال تولید حسگری با رزولوشنی نزدیک به ۶۰۰ مگاپیکسل است.

در رویداد SEMI Europe Summit، یکی از مقام‌های بلندپایه سامسونگ خبر ساخت دوربین ۵۷۶ مگاپیکسلی را تأیید کرد.

به‌گفته این مقام بلندپایه، حسگر مدنظر هم‌اکنون در مراحل طراحی قرار دارد و رسیدنش به مرحله تولید انبوه تا سال ۲۰۲۵ طول می‌کشد.

با‌‌‌توجه‌‌به گزارش‌ها، این حسگر ویژه گوشی‌های هوشمند نخواهد بود و سامسونگ چنین دوربینی با رزولوشن نزدیک به ۶۰۰ مگاپیکسل را برای استفاده در خودروها و تجهیزات پزشکی و پهپادها می‌سازد. چنین اقدامی کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا استفاده از حسگری ۵۷۶ مگاپیکسلی در گوشی‌های هوشمند توجیه منطقی ندارد.

از مشخصات دوربین ۵۷۶ مگاپیکسلی سامسونگ اندازه پیکسل ۰/۸ میکرومتری و فاصله کانونی ۲۲ میلی‌متری آن است. به‌نظر می‌رسد بخش تولید حسگر دوربین سامسونگ در سال‌های آینده دیگر به‌صورت گسترده فقط به گجت‌های هوشمند خلاصه نخواهد شد و حسگرهای این شرکت را در محصولات مختلفی ازجمله پهپادها، اینترنت اشیاء و… می‌توان مشاهده کرد.

دیدگاه شما درباره حسگر ۵۷۶ مگاپیکسلی سامسونگ چیست؟ اگر گوشی هوشمندی با دوربینی ۵۷۶ مگاپیکسلی به بازار عرضه شود، حاضرید آن را بخرید؟

منبع: زومیت

تماس با من

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + هشت =